Pentueilmoitus

​Yhdistyksen pentuvälitykseen voi ilmoittaa kaikki brasilianterrieri pentueet. Kotisivulle laitamme kuitenkin tiedot vain yhdistyksen jäsenten pentueista.
Pentuvälittäjänä toimii Kirsi Lindholm, pentuvalitys.bty@gmail.com
Voit ilmoittaa myös suunnitteilla olevat pentueet. Vanhempia koiria voit kysellä myös pentuvälittäjältä.

Jokaisen syntyneen pentueen tulisi olla harkiten suunniteltu ja hyvin hoidettu, Kennelliiton jalostusstrategian ja rotumme jalostuksentavoiteohjelman hengen mukaisesti jalostettu. Yhdistyksen kotisivuille pääsevät pentueet, jotka täyttävät seuraavat kriteerit:

• Pentueen molemmilla vanhemmilla on silmät tutkitut, Jos pentueen toisella vanhemmalla on todettu Distichiasis, on toisen vanhemman oltava tämän osalta terveeksi tutkittu.
  • Pentueen molemmilla vanhemmilla polvet on tutkitut
  • Pentueen vanhempien polvien tuloksen yhteenlaskettu summa ei ylitä kahta.
  • Pentueen toinen vanhempi on testattu MPS-vapaaksi tai se on suvultaan MPS-vapaa. MPS-vapaaksi testatut koirat löytyvät kotisivuilta.
  • Ilmoittaja on Brasilianterrieri-Fox Paulistinha Ry:n jäsen.

Kotisivuilla julkaistaan vain yhdistyksen jäsenten pentueilmoituksia.
Ilmoitus on voimassa 3 kk jonka jälkeen se poistuu, mikäli kasvattaja ei sitä uusi.

YHDISTYS SUOSITTELEE JOKAISELLE KOIRALLE SILMÄ-JA POLVITUTKIMUSTA!
Kotisivuilla julkaistaan vain yhdistyksen jäsenten pentueilmoituksia.
​Ilmoita pentue pentulistalle lähettämällä sähköpostitse tiedot:

Kasvattajan nimi ja kennelnimi
Julkiset yhteystiedot: esim: osoite, puhelin, sähköposti, kotisivujen osoite (näytetään ilmoituksessa)
Oletko Suomen Kennelliitto ry:n jäsen
Oletko Brasilianterrieri-Fox Paulistinha ry:n jäsen
Onko Suomen Kennelliitto ry:n kasvattajasitoumus allekirjoitettu

Pentueen tiedot
- Syntymäaika
- Linkki pentueen sukutauluun
- Urospentujen määrä (värit, hännät, myydään/sijoitetaan, MPS-statukset)
- Narttupentujen määrä (värit, hännät, myydään/sijoitetaan, MPS-statukset)

Isän tiedot
- Nimi, Rekisterinumero, Väri, Häntä, MPS Status, Silmät tarkastettu, Polvet tarkastettu, Muut terveystarkastukset ja niiden tulokset

Emä tiedot

Viestin liitteeksi voi lisätä kuvia.

Ilmoittaja vastaa tietojen oikeellisuudesta. Yhdistys suosittelee tarkastamaan tiedot AINA ennen pennun hankkimista.

Ohjeita ostajalle
1. Koiraa hankkiessasi käytä aina apuna Kennelliiton ja ao. rotujärjestön asiantuntemusta.
2. Tutustu tarkoin kauppaehtoihin.
3. Tutustu Kenneliiton koiranomistajan ja haltijan perussääntöön, joka myyjän tulee ottaa huomioon kauppaa tehtäessä.
4. Ota selvää myyjältä tiedossa olevista koiran virheistä ja sen taipumuksista saada rodussa esiintyviä vikoja ja sairauksia. Katso kauppaehtojen kohta 3.
5. Pyydä myyjältä koiran ruokinta-, hoito- ja rokotusohjeet.
6. Muista, että hankkiessasi pennun se on vasta koiran alku. Siihen minkälainen koirasta aikuisena tulee, vaikuttavat perinnöllisyyden lisäksi myös ympäristötekijät.
7. Koiran omistaminen tuo myös vastuuta. Hoida koirasi hyvin ja noudata koiranpidossa lakia ja asetuksia.

Kotisivuilla julkaistaan vain yhdistyksen jäsenten pentueilmoituksia.

YHDISTYS SUOSITTELEE JOKAISELLE KOIRALLE SILMÄ-JA POLVITUTKIMUSTA!

Pentueilmoituslomake

Pentueen tiedot

Tiedostojen maksimikoko yhteensä on 10 Mt.

Isän tiedot

Emän tiedot

Muistathan tarkistaa sähköpostin mahdollisten lisäkysymysten varalta!

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.